Skoči na glavno vsebino

Utrinki iz razširjenega programa

 

Na naši šoli že vrsto let poteka razširjen program, ki se je izkazal kot pomemben del izobraževalnega procesa. V okviru razširjenega programa želimo učencem omogočiti bogato izbiro dejavnosti, ki dopolnjujejo učni proces in spodbujajo celostni razvoj veščin, talentov in interesov naših učencev. Dejavnosti ves čas razvijamo in prilagajamo potrebam učencev, pri čemer se osredotočamo na kakovost, inovativnost in strokovno izvedbo.

Popoldanske izbirne dejavnosti razširjenega programa nudijo pestre, zanimive in ustvarjalne aktivnosti, ki so namenjene krepitvi socialnih in komunikacijskih veščin, spodbujanju sodelovanja v skupini, sprejemanja odgovornosti, razvijanja vztrajnosti ter kreativnega razmišljanja.

 

Dejavnosti so uravnotežene in celostno podpirajo razvoj učencev na različnih področjih:

 

 

Gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje

Gibalne igre

Gibalne igre

Igre poznajo vse kulture sveta. Pri dejavnosti Gibalne igre skozi igro spoznavamo sebe in druge, pridobivamo dragocene izkušnje, rešujemo konflikte, sproščamo jezo in razvijamo spretnosti in čute, ob tem pa pridobivamo veliko dragocenih izkušenj.

Nogomet

Nogomet

Pri izbirni dejavnosti Nogomet se učimo in utrjujemo vse osnovno-tehnične elemente nogometne igre. Obvladamo že različna zaustavljanja žoge, razne podaje in natančne strele na gol. Najbolj pa uživamo v igri.

Pilates

Pilates

Pri dejavnosti Pilates učenci in učenke od 1. do 5. razreda s pomočjo igre na zabaven način razvijajo gibalne in funkcionalne vzorce. Dejavnost je prilagojena potrebam, interesom in sposobnostim tako, da optimalno prispeva k razvoju in zdravju naših učencev.

Otroška zumba

Otroška zumba

Pri dejavnosti Otroška zumba se učenci in učenke od 1. do 5. razreda ob različnih ritmih razgibajo ter se učijo novih plesnih koreografij. So tudi ustvarjalni, saj tudi sami sestavljajo svoje koreografije in se ob tem zelo zabavajo. Učenci izboljšujejo koordinacijo ter gibalne sposobnosti. Učenci na pozitiven način sproščajo svojo energijo. Premagujejo tremo pred vrstniki in s tem tudi pridobivajo na samozavesti.

Pravljična joga

Pravljična joga

Pravljična joga učence spodbuja k oblikovanju pozitivnega odnosa do gibanja, spoštljivega odnosa do sebe in svojih vrstnikov. Vadba omogoča učencem izboljšanje motorike in prožnosti telesa, razvijanje sposobnosti koncentracije ter koordinacije gibov. Učenci spoznavajo različne tehnike sproščanja s pomočjo dihalnih vaj ter spoznavajo osnovne jogijske elemente. Vključujejo se v igro, ki spodbuja in razvija njihove gibalne spretnosti, ravnotežje. S preprostimi vajami, igrami razvijajo čuječnost ter medsebojno sodelovanje.

Mali atleti

Mali atleti

Pri dejavnosti Mali atleti učenci  prve triade razvijajo osnovne gibalne vzorce, spoznavajo osnove atletike in se preizkušajo v raznih atletskih igrah.

Žogarija

Žogarija

Pri dejavnosti Žogarija učenci od 3. do 5. razreda spoznavajo športne igre, kjer se uporabljajo žoge, spodbujajo sodelovanje v ekipi in razvijajo pozitivno tekmovalnost.

Razmigaj se

Razmigaj se

Pri dejavnosti Razmigaj se pri učencih od 1. do 5. razreda vzpodbujamo gibanje v šolskih prostorih in na prostem s pomočjo igral, ki jih imamo na šolskem igrišču.

Kuharski šef

Kuharski šef

Pri dejavnosti Kuharski šef učenci in učenke od 2. do 5. razreda pripravljajo jedi in napitke, pogovarjamo se o pomenu raznovrstne prehrane ter zapišemo recepte v knjižico z recepti.

Mini masterchef

Mini masterchef

Izbirna dejavnost Mini Masterchef učencem omogoča ustrezno motivacijo pri razvijanju samostojnosti, iznajdljivosti, kreativnosti ob pripravi različnih jedi. Pri učencih spodbujamo čut za odgovornost, oblikovanje ustrezne kulture prehranjevanja, pozitivnega odnosa do hrane ter zavedanje o pomenu uravnotežene prehrane.

Prva pomoč in pokončna drža, varno življenje

Prva pomoč in pokončna drža, varno življenje

Pri dejavnosti Prva pomoč in pokončna drža ter Varno življenje izvajamo vaje, kako moramo ravnati v šoli v primeru elementarne nesreče. Poznamo evakuacijske poti in zbirna mesta. Vemo, na koga se moramo obrniti, če opazimo, da je z nekom kaj narobe. Verjamemo, da so takšne vaje koristne in da jih nikoli ni preveč.

 

Kultura in državljanska vzgoja

Angleško gledališče

Angleško gledališče

Pri dejavnosti Angleško gledališče se učenci od 2. do 4. razreda učijo gledališke igre v angleškem jeziku. Izberemo zgodbo na katero bomo uprizorili igro. Letos je to Little Red Riding Hood (Rdeča Kapica). Besedilo, ki so se ga učenci naučili je prilagojeno njihovemu znanju angleščine. Vsak ima svojo vlogo. Učenci so si tudi izdelali pripomočke in rekvizite ter ustvarili sceno. Učenci pridobivajo na samozavesti ob nastopanju. Utrjujejo znanje angleškega jezika in so ustvarjalni. Učijo se tudi medsebojne komunikacije ter sodelovanja, saj se morajo dogovarjati o nalogah vsakega posameznika.

Španščina

Španščina

Pri izbirni dejavnosti Španščina učenci razvijajo sposobnosti tako na področju razumevanja kot tudi na področju izražanja. Sestavni del učenja španščine je tudi uporaba interaktivnih vaj. V začetnem obdobju učenje poteka predvsem preko usvajanja novega besedišča s pomočjo jezikovnih iger, saj se tako učenci na sproščen način seznanijo z osnovami španskega jezika.

Juhu, Berti ist da

Juhu, Berti ist da

Pri dejavnosti Juhu, Berti ist da učenci na zabaven in sproščen način spoznavajo tuji jezik – nemščino.

Plesne urice

Plesne urice

Pri Plesnih uricah na različne načine razvijamo plesnost. Z učenkami sem po skupinah sestavljala plesno koreografijo. Razvijale so ritem, različne nivoje gibanja in gibalne elemente: prostor, čas, energijo in težnost. Skozi plesno ustvarjanje so lahko izrazila svoja čustva.

Učenci so si razvijali ritem, plesnost, ravnotežje in zavedanje prostora. S pomočjo rekvizitov so krepili vizualni, glasbeni in gibalni spomin. Različne plesne igre s trakovi, so učence spodbudile k razvijanju koordinacije gibanja celega telesa.

Čarobnost ročnih spretnosti

Čarobnost ročnih spretnosti

Ročne spretnosti učence sprostijo in jih spodbudijo v razvijanje lastnih idej in razmišljanj. Tako z obvladovanjem ročnih spretnosti lahko učenci marsikaj ustvarijo sami, iz različnega materiala. Ker se bliža pomlad, so izdelali narcise iz papirja.

Ustvarjaj kot umetnik

Ustvarjaj kot umetnik

Dejavnost Ustvarjaj kot umetnik je dejavnosti, pri kateri učenci odkrivajo in razvijajo osebne interese, ustvarjalnost, ročne spretnosti. Učenci načrtujejo in oblikujejo izdelke iz različnih materialov.

Šivajmo

Šivajmo

V izbirni dejavnosti Šivajmo se učimo osnov ročnega šivanja in krojenja. Ob tem spoznavamo različne šiviljske pripomočke in materiale. Naši prstki ves čas zaposleni in zelo smo ponosni, ko nam uspe kakšen unikaten izdelek. 

Ustvarjalni likovni krožek

Ustvarjalni likovni krožek

Pri dejavnosti Ustvarjalni likovni krožek učenci utrjujejo poznavanje različnih risarskih in slikarskih tehnik (svinčnik, oglje, tuš, pasteli …). Razvijajo pozitiven odnos do kulturne dediščine. Preizkušajo različne likovne tehnike ter spoznavajo likovne simbole slovenske kulturne dediščine.

Učilnica reciklaže

Učilnica reciklaže

Učenci pri dejavnosti Učilnica reciklaže razvijajo ročne spretnosti in domišljijo, preoblikujejo tekstil v uporabne predmete, krepijo kreativno razmišljanje in eksperimentiranje pri ustvarjanju. Seznanjajo se z možnostjo različnega kombiniranja materialov, recikliranja in razvijanja ročnih spretnosti.

Igrajmo se z glino

Igrajmo se z glino

Pri dejavnosti Igrajmo se z glino učenci krepijo in razvijajo neposredne zaznavno-doživljajske sposobnosti, ročne spretnosti, estetske izkušnje, interese, predstave, domišljijo, ustvarjalnost ter inovativnost. Spoznavajo likovne pojme, ki so povezani s kiparstvom. Z gnetenjem gline oblikujejo kiparski volumen, spoznavajo značilnosti gline in pripomočke za oblikovanje. Letos nas je obiskal umetnik oblikovanja z glino, g. Janko Roj in z nami delil dragocene izkušnje.

Mladi modni oblikovalci

Mladi modni oblikovalci

Učenci so tokrat pri dejavnosti Mladi modni oblikovalci svoje ideje najprej prenesli na skico, nato pa so ustvarili končni izdelek – oblačilo za svojo najljubšo igračo. Učenci so ustvarili lasten potisk »blaga«, s katerega so potem oblikovali večerno obleko.

Folklora

Folklora

Pri dejavnosti Folklora ohranjamo in oživljamo običaje, navade in življenja naših prednikov. Spoznavamo igre, plese, obleke, pesmi, izštevanke …Pridobljena znanja in spretnosti učenci s ponosom predstavijo na šolskih in drugih prireditvah.

 

Učenje učenja

Pravljični svet

Pravljični svet

Pri dejavnosti Pravljični svet vzpodbujamo medvrstniško branje pravljic. Razvijamo in krepimo domišljijo s prostim pripovedovanjem zgodb ob slikovnem zemljevidu.

Mali ekologi

Mali ekologi

Pri izbirni dejavnosti Mali ekologi razvijamo (samo)spoštovanje, (samo)zaupanje ter čut za odgovornost do narave, živali in okolja v katerem živimo. Učenci spoznavajo vplive onesnaževanja na naše okolje, opazujejo naravo, spremljajo rast in razvoj rastlin ter spoznavajo živali v različnih naravnih okoljih. Pri dejavnosti vključujemo različne postopke izdelave predmetov iz naravnih ali že uporabljenih materialov (listje, storži, les, tulci, blago, oblačila …). Razvijamo samostojnost, iznajdljivost, kreativnost. 

Matematične urice

Matematične urice

Pri dejavnosti Matematične urice otroci na zabaven način utrjujejo znanje pridobljeno pri pouku (poštevanka, spoznavajo števila (igra spomin števila), barvajo pobarvanke z računi primernimi njihovi starosti, idr. ).

Mladi raziskovalec

Mladi raziskovalec

Pri dejavnosti Mladi znanstvenik odkriva učenci na sproščen in poučen način spoznavajo, raziskujejo in razvijajo zavedanje o pomenu naših odločitev ter ravnanja na okolje. Razvijajo sodelovalno in skupinsko delo. Učenci skozi različne tematike in poskuse odkrivajo svet naravoslovja ter spoznavajo ozadje izvedenih poskusov. 

Male sive celice

Male sive celice

Pri dejavnosti Male sive celice učenci razvijajo veščine sodelovalnega učenja, načrtovanja, timskega dela in komunikacije. Ob tem širijo splošno razgledanost in poglabljajo svoje znanje o različnih temah ter področjih.

Živali in jaz

Živali in jaz

Na fotografijah je aktivnost dejavnosti Živali in jaz, pri kateri smo izdelovali ptičjo krmilnico iz rolic in papirnatih lončkov. Učenci so s pomočjo opazovalnih listov, ki jih je pripravilo društvo za opazovanje ptic, spoznavali ptice, ki jih najdemo v našem okolju.

Raziskujem svet in naš planet

Raziskujem svet in naš planet

Učenci pri dejavnosti Raziskujem svet in naš planet spoznavajo sestavo in delovanje planeta Zemlja. Spoznavajo naravne pojave, njihovo delovanje in vpliv na planet (vulkani, gejzirji, severni sij, vreme, podnebja, naravne nesreče itd.).

Si za partijo šaha?

Si za partijo šaha?

Pri dejavnosti Si za partijo šaha učenci razvijajo osnovno šahovsko izobraženost. Pridobivajo veščine kritičnega mišljenja, načrtovanja, izbiranja, vrednotenja in odločanja. Z igranjem šaha krepijo različne načine mišljenja: z vajami iz kombiniranja in miselnimi postopki ocenjevanja, načrtovanja, izbiranja, vrednotenja in odločanja v šahu.

Igre nekoč in danes

Igre nekoč in danes

Pri dejavnosti Igre nekoč in danes učenci spoznavajo in obujajo igre, ki so se jih nekoč igrali starši ter stari starši. Primerjajo različne igre in načrtujejo njihovo izvedbo. Svoj prosti čas  preživljajo skozi igre iz preteklosti.

Prosta igra

Prosta igra

Prosta igra je osrednjega pomena za razvoj otroka. Da lahko taki igri rečemo prosta igra, mora biti otrok pri igranju svoboden. Prosta igra na šolskem igrišču je namenjena sprostitvi, gibanju in samostojni organizaciji prostega časa.

Orodna vrstica za dostopnost